PURJEKAD
Sail Tallinna ajal võõrustame meie sadamates Baltic Regatta 2021 võistluse laevastikku, kuhu kuuluvad allolevad alused. Laevad on külastajatele uudistamiseks avatud:
Reedel 13.00-19.00
Laupäeval 12.00-19.00
Pühapäeval 12.00-14.00
Prikk Fryderyk Chopin on Poola õppepurjelaev, mis veeskati 1992. aastal Gdynia linnas Dore laevatehases. Ta on The Tall Ships Races regattidel regulaarne osaleja ja "Kool merel" projektide raames teeb aastaringselt õppesõite. Õppureid võtab Fryderyk Chopin pardale 45 ja ohvitsere on laeva meeskonnas 8. Laeval on pikkust 55,47 meetrit. Tema mastide kõrgus on muljetavaldavad 37 meetrit ja maste on laeval kokku 2, millel purjepinda on kokku 1200 ruutmeetrit.
Gulden Leeuw ehk Kuldne Lõvi on Hollandi lipu all seilav kolmemastiline kahvelkuunar. Laev ehitati Taanis 1936-1937 Põllumajandus- ja kalandusministeeriumi tellimusel. Esimesed pea 40 aastat seilas laev Dana nime all ja tegi teadus- ning õppesõite. 2007 aastal ostsid laeva tänased omanikud ja sellest ajast on tal nimeks Gulden Leeuw ja ta seilab Hollandi lipu all. Gulden Leeuw on regularne osaleja The Tall Ships Races regattidel ja teeb ka koostööd "Kool merel" projektidega. Viimati külastas Gulden Leeuw Tallinnat 2019 kevadel “Kool merel” projekti raames, kus laeva meeskonnaks olid Kanada 11. ja 12. klasside õpilased. Laeval on pikkust 67,5 meetrit, laiust 8,6 meetrit ja süvist 4 meetrit. Mastid kõrguvad 40 meetrit üle merepinna ja purjepinda on 1400 ruutmeetrit. Laeva meeskonnas on 84 liiget, neist 60 on õppurid.
Pogoria on 1980. aastal veesatud Poola purjeõppeorgenisatsiooni purjeõppelaev, mis projekteeriti ja ehitati spetsiaalselt 14-25 aastaste noorte koolitamiseks. Laeva meeskonnas on 46 meeskonnaliiget, neist 6 on ohvitserid ja 40 purjeõppurid. Kolmemastilisel barkantiinil on on mastide kõrguseks 34 meetrit ja purjepinda kokku 945 ruutmeetrit, pikkus 47 meetrit, laius 8 meetrit ja süvis 3.65 meetrit.
Shtandart on 1703. aastal Peeter Esimese käsul ehitatud Venamaa Läänemere laevastiku esimese laeva tänapäevane koopia. Fregatti koopia veeskati 4. septembril 1999 ja see on ehitatud nii, et selle veealune osa on tänapäevane, kuid kahuritekist ülespoole on laev ajalooline. Fregati pikkus on 34,5 meetrit, laius 7 meetrit ja süvis 3,3 meetrit. Kui 1703. aas fregatil oli 120 meeskonnaliiget, siis täna on laeval 8 ohvitseri ja 26 õppurit. Laeva pardal on ka seitse kahurit, mida kasutatakse tervitussaluutide andmiseks ja ajalooliste merelahingute taaslavastamiseks.
Bonewentura on Poola lipu all seilav ajalooline kahvelketš. Laev on 20,68 meetrit pikk ja meeskonnas on 14 inimest.
Brabander on 1977 aastal ehitatud kahemastiline kahvelkuunar Klaipedast. Klaipeda Ülikoolile kuuluv alusega korraldatakse noortele nii purjeõpet, kui ka teadus- ja koolitusprojekte. Laeval on 32 meetrit pikkust ja 6,1 meetrit laiust ja selle meeskond koosneb 5 ohvitserist ja 13 õppurist.
Vesta on MTÜ Eesti Noorte Purjeõppeseltsi STA Estonia purjeõppejaht. Ehitatud 1984 aastal ja olnud Eesti Energia ja Merekooli omanduses. Alates 2014 aastast on Vesta STA Estonia oma, ning 2014-2017 läbi ulatusliku kapitaalremondi. 2017 aasta augustis sai Vesta taas merekõlbulikuks ja on igal suvel selilanud purjetamisõpilastega Läänemerel üle 2000 meremilli purjeõppesõite. Vesta oli ka esimene sinimustvalge lipu all Cutty Shark (Tall Ships Races) regatil osalenud jaht ja aastal 2021 naaseb ta peale 29 aastat uuesti regatile.
Linda (purje ja parda tunnusega EST1) on ehitatud 1978 aastal Gdanski laevatehases. 1980 aastal oli Linda üks Tallinna Olümpiaregatti teenindavatest alustest. Rohkem kui kümmekond aastat oli Linda Eesti Merelaevanduse ning Tallinna Merekooli õppejahiks ning sellel on seilanud terve põlvkonna jagu Eesti kapteneid, tüürimehi ning madruseid. Tegemist on kindlasti Eesti ühe legendaarseima jahtlaevaga. Kui vahepealsetel aastatel olid Linda tegemised suhteliselt tagasihoidlikud ja seilati peamiselt oma lõbuks ja tarbeks, siis viimased 3 aastat on Linda olnud usin osaleja Eesti ja Soome vetes erinevatel avamere purjetamise võistlustel. Jaht on läbinud korraliku noorenduskuuri, mille käigus on parandatud laeva turvalisust, soetatud uued purjed, vahetatud rooli- ja navigatsioonisüsteem jne.
Kapitan Borchardt on 1918. aastal ehitatud ja alates 2011 aastast Poola lipu all seilav kolmemasiline kahvelkuunar. Laeval on pikkust 41,92 meetrit ja mastikõrguyst 20 meetrit. Meeskonnas 42 inimest kelles 10 on ohvitserid.
Atyla on kahemastiline kuunar Hispaaliast, kelle kodusadamaks on Bilbao. Atyla ehitati omaniku enda ja vabatahtlike poole aastatel 1980 kuni 1984, eesmärgiks purjetada ümber maailma. Kahjuks langes ümber maailma purjetamise sponsor kohe vahetult peale veeskamist ära ja see projekt jäi tegemata. Alates 2014 aastast on aktiivne purjeõppelaev ja on osalenud pea kõigil The Tall Ships Races regattidel peale seda. Laeval pikkust 31 meetrit, laiust 7 meetrit, 3 meetrit süvist, mastide kõrgus 25 meetrit ja purjepinda 400 ruutmeetrit.
Dar Szczecina ehk "Szczecini Kingitus" on selle aasta The Tall Ships Races regati viimase sadamalinna Szczecini purjeõppejaht. Nagu ka jahi nimi ütleb, on tegu Szczecini linna kingitusega noortele ja purjeõppele. Tegu The Tall Ships Races regattidel väga edukalt esinenud purjeõppejahiga ja Eesti teenekaima purjeõppejahi St. Iv-i läbi aegade suurim konkurent.
Halulaev HiiuIngel on Eesti suurimaid koopialaevu - 17 meetri pikkune ja 5 meetri laiune kaljas, hiidlaste poolt halulaevaks kutsutu. Laevale pani nime selle ehitusmeistri, Andrus Padu toona üheksaaastane tütar, Riin. Halulaeva ehituse algataja ja eestvedaja on Ain Tähiste. Laeva emapuu langetamisest selle veeskamiseni kulus seitse aastat seitse kuud ja 19 päeva.
Tara on 18 meetrine purjeõppejaht Taanist. Tegu on metallist ehitatud merekindla kahemastilise ketsiga millel meeskonnas 10 liiget. Tara väisab Tallinna teist korda.
Odiseja on Leedu lipu all seilav 14-meetrine, 1985.aastal ehitatud purjekas.
Belfer 13-meetrine purjekas, mille koduriik on Poola. Laev on ehitad 1998. aastal ning meeskonna liikmete arv on 10.
Bies on saanud on nime deemon Biesi järgi. Laeva ehitamist alustati 1970. aastate alguses Nysa tööstusseadmete rajatistes ning viidi lõpule Szczecini jahisadamas. 15-meetrise jahi Veeskamine toimus 1972. aasta juulis ja sellest ajast alates on alus aktiivselt merereisidel seilanud. Laeva meeskonda kuulub 10 liiget.
Wielkopolska ehitati 1960. aastatel Poolas Leon Tumiłowiczi projekti järgi ning on tänaseks täielikult renoveeritud. Aastatel 1980-1995, kapten Zbigniew Ornafi juhtimisel, võis just seda jahti sagedasti kohata Rootsi, Taani, Norra, Soome, Eesti, Läti ja Leedu sadamais. 2002-2010 oli Wielkopolska elus määramatus – laev seisis kai peal ning pingsalt otsiti kedagi, kes aitaks ta renoveerida. Läbimurre sündmis 2010, mil laev leidis uue omaniku. Laeva taastamine jõudis lõpule sellel aastal ja Sail Tallinn ja Baltic Regatta on talle peale taastamist esimene pikem seiklus. Laev seilab tänini Poola lipu all.
Zawisza Czarny on 43,7 meetrine harudlase "wishbone" ketš tagalastuserga purjelaev. Ehitatud 1952. aasatal kalalaevaks ning hiljem ümber ehitatud purjeõppelaevaks. Täna tegusteb Poola Skautide ühingu teenistuses.
Farurej on 1980. aastal Gdańskis Joseph Conradi laevatehases ehitatud alus. Jaht on nime saanud legendarse, 15. sajandi rüütli Jan Farurej järgi, kes 1410. aastal toimunud Grunwaldi lahingus kuulus suurimate rüütlite hulka.
See 13,5 meetrine purjekas, kuhu kuulub 7 meeskonnaliiget, osaleb regulaarselt maailma suurimal purjeõppe laevade regatil The Tall Ships Races.
Blue Velvet on 14,58 meetri pikkune purjejaht Poolast. Taglastuseks on Bermuuda Sluup ja ehitatud on ta aastal 2005. Laeva meeskonnas on 4 ohvitseri ja 8 purjeõppurit.
Op Stock 3 on Belgia Purjeõppe organisatsiooni üks õppepurjekatest. Tegu on 2002 aastal ehitatud 15,2 meetrise Hallberg-Rassiga mis toodetud Rootsis. Suure jahi kohta on ta meeskond suhteliselt väike, vaid 6 inimest, seega on kõik purjetamiseks vajalik väga hästi läbi mõeldud. Tallinna külastab ta esimest korda ja teisel kohal kõige kaugemalt tulnud laevade seas.